עיצוב גרפי – כך ממנפים את העסק

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

עיצוב גרפי הינו אחד המקצועות הנמצאים בצמיחה מתמדת בעשור האחרון. בעידן הדיגיטל, בו הנראות מהווה את אחד המאפיינים ההכרחיים והחשובים ביותר של נוכחות מוצלחת במרחב הוירטואלי, הביקוש למעצבים הגרפיים ולכישוריהם רק עולה. מעוניינים לקדם את העסק? בדרך לתודעת הלקוחות עוצרים אצל מעצב גרפי

מעצב גרפי הינו בעל מקצוע אשר עבר הכשרה מיוחדת וייעודית בנושאי קראייטיב, עיצוב גרפי, תמונות, סמלים, טיפוגרפיה, מיתוג, צבעים, מולטימדיה, הכנה לדפוס, עיצוב ייעודי לדפוס, עיצוב לדיגיטל ועוד. רוב המעצבים הגרפיים כיום הינם בעלי תואר אקדמי המסמיך אותם לעיסוק בתחום זה, לאחר לימודים האורכים כ – 4 שנים.

ישנם מסלולי הכשרה נוספים וקצרים יותר שאינם מעניקים תואר וכוללים מתן כלים והכשרה בסיסיים בלבד. לרוב מקובל לכנות את בעלי הכשרה זו גרפיקאים. על מנת להבין את מידת הכשרתו ומקצועיותו של המעצב הגרפי, נהוג לבקש תיק עבודות, בו מוצגים פרויקטים ועבודות שביצע עד כה המעצב הגרפי, הן במסגרת הלימודים והן עבור לקוחותיו.

מדוע גם לעסק שלך נדרש מעצב גרפי?

יכולותיו וכישוריו של המעצב הגרפי, מאפשרות לו להעניק לכל עסק ערך מוסף רב, במספר תחומים והיבטים חשובים ביותר: מיתוג ובידול – מיתוג הינו אחת הפעולות ההכרחיות לכל עסק, על מנת לבדלו מכל עסק אחר ככלל ובתחומו בפרט. תהליך המיתוג נעשה באמצעות אנשי שיווק, פרסום, יועצי תדמית וכמובן מעצבים גרפיים. תפקידו של המעצב הגרפי לבנות את המיתוג המתאים לעסק, המאופיין לרוב באמצעות לוגו ושפה עיצובית, המשקפים את פעילותו של העסק, אופיו, התדמית הרצויה לו בעיני קהל היעד, רצונותיו ודרישותיו של בעל העסק ועוד.

מתפקידו של המעצב הגרפי להבין את מכלול הצרכים, הדרישות והמאפיינים של העסק וליצור לוגו ושפה עיצובית בהתאם. מתוקף הכשרתם, ניסיונם והשכלתם, יודעים המעצבים הגרפיים לבנות את המיתוג לעסק החדש, או לבצע מיתוג מחדש לעסק קיים. קו עיצובי אחיד – כיום, כשעולם הדיגיטל תופס חלק נכבד בעולם העסקים, יש צורך ביצירת תכנים ויזואליים על בסיס קבוע עבור הרשתות החברתיות, עבור פרסומים, עבור אתר העסק ועוד. מתפקידו של המעצב הגרפי ליצור את תכנים ויזואליים אלו, תוך שמירה על קו עיצובי אחיד, המייצג את העסק ומותאם לחלוטין למותג ולערכיו.

על אף שאנו חיים בעולם הנשלט על ידי הדיגיטל, אל לנו לשכוח כי עולם הפרינט (התוכן המודפס) עדיין שוקק חיים ודורש גם הוא תשומת לב רבה של העסקים. בין אם מדובר בניירת משרדית (כרטיסי ביקור, פולדרים וכו') ובין אם בתוכן פרסומי (פליירים, רול-אפים, שלטי חוצות, פרסומים במדיה המודפסת ועוד), ישנו צורך במעצב גרפי אשר ישמור על השפה העיצובית ועל קו עיצובי אחיד וכמו כן, שיכיר את מלאכת ה"הורדה לדפוס" (הכנת קבצים גרפיים להדפסה בבתי הדפוס על פי קריטריונים מוגדרים).

התאמה לרצונות הלקוח או הכוונת הלקוח – בעלי עסקים רבים נתקלים בבעיה הנפוצה שאינם יודעים כיצד רוצים לייצג את העסק מבחינה ויזואלית (לוגו, שפה עיצובית, תמונות לאתר ולרשתות חברתיות וכו'). חלק מבעלי העסקים בוחרים בכל זאת להחליט לגבי כל הנוגע לויז'ואל, גם אם ביצוע פעולות אלו ללא אנשי מקצוע עלול לגרום לנזק תדמיתי לעסק. לעומתם, פונים רבים למעצבים גרפיים, המוכשרים ליצירת הנראות המתאימה לעסק, על מנת שיעשו זאת עבורם או על מנת להתייעץ בנושא.

כיצד בוחרים מעצב גרפי לעסק?

על מנת לבחור במעצב גרפי מוכשר לביצוע עבודות העיצוב הגרפי של העסק, אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר. זכרו שנראות העסק בדיגיטל ובמדיה המודפסת, מהווה את הפנים של העסק ובעלת משקל רב בקבלת ההחלטה של הלקוח הפוטנציאלי לגבי ההתקשרות עם העסק והנעתו לפעולה. לכן, הקפידו לבחור במעצבים גרפיים שעברו את ההכשרה המתאימה, בעלי ניסיון כללי ובתחום עיסוקכם בפרט, בעלי תיק עבודות מגוון ומרשים ואשר עבודותיהם הקודמות זכו להצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

המחשב בצרות?

פונים למומחים של אליחי מחשבים ומקבלים מענה מהיר ואיכותי לכל שאלה נשמח להגיע לבדיקת מחשב אצלכם
עד 60 דקות

צור קשר

פוסטים אחרונים